1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

PDFDrukujEmail

Realizacja Projektu "Indywidualizacja nauczania – szansą na sukces ucznia” w Publicznej Szkole Podstawowej w Jadowie

Od listopada 2011 roku w Publicznej Szkole Podstawowej w Jadowie, w ramach projektu "Indywidualizacja nauczania - szansą na sukces ucznia", prowadzone są zajęcia dodatkowe.

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE :

W ramach realizacji projektu systemowego "Indywidualizacja nauczania – szansą na sukces ucznia” od 17 listopada 2011r. odbywają się w naszej szkole zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami mowy prowadzone przez logopedę p. mgr Agnieszkę Nieciecką.

Głównym celem zajęć jest kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń, doskonalenie wymowy już ukształtowanej, usuwanie wad wymowy oraz wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej podczas ćwiczeń. Opanowanie właściwej techniki mówienia zwiększa szanse edukacyjne dziecka, pomaga osiągnąć sukcesy szkolne, wspomaga naukę czytania i pisania, a także podnosi samoocenę i ułatwia kontakty społeczne.

Powszechnie wiadomo, że nieprawidłowa wymowa bardzo rzutuje na wyniki w nauce- na naukę czytania, pisania oraz na kontakty międzyludzkie, dlatego konieczność poprawnego mówienia jest niezbędna. Ważne jest, aby już na starcie wyposażyć uczniów w niezbędne umiejętności takie jak pisanie, czytanie, a przede wszystkim poprawne komunikowanie się za pomocą mowy.

Podczas terapii logopedycznej uczniów prowadzone są ćwiczenia usprawniające narządy mowy, ćwiczenia fonacyjne, oddechowe, słuchu fonematycznego, wyrazistej artykulacji głosek oraz relaksacyjne.

Dzięki realizacji programu zwiększyła się motywacja dzieci do ćwiczeń logopedycznych, poprawiła się samoocena. Uczniowie chętnie biorą udział w zajęciach, z zaangażowaniem wykonują zalecane ćwiczenia. W trakcie zajęć wykorzystywane są pomoce dydaktyczne zakupione w ramach projektu: programy multimedialne służące do terapii logopedycznej „Logopedia”, „Mówiące obrazki” i „Dysleksja”. Multimedialne oprogramowanie do diagnozy i terapii logopedycznej z wyposażeniem pomocniczym.

Zajęcia z wykorzystaniem programów komputerowych przynoszą dzieciom ogromną satysfakcję i w bardzo dużym zakresie zwiększają efektywność terapii. W procesie terapii mowy stosowane są nadrzędne zasady obowiązujące w pracy z dziećmi: nawiązanie pozytywnego kontaktu z dziećmi, wyrobienie u dziecka motywacji do współdziałania, dostosowanie ćwiczeń do możliwości dziecka, stymulowanie w celu wyeliminowania nieprawidłowości, ścisła współpraca z otoczeniem dziecka.

Materiał językowy zostaje przekazywany rodzicom w formie pisemnej (w założonym zeszycie do ćwiczeń logopedycznych).Rodzice na bieżąco informowani są o postępach w terapii mowy, biorą udział w zajęciach. W razie pojawiania się trudności w przebiegu terapii mowy są zapraszani na indywidualne konsultacje.

ZAJĘCIA DLA DZIECI ZE SPECYFICZNYMI TRUDNOŚCIAMI W CZYTANIU I PISANIU, ZAGROŻONYCH DYSLEKSJĄ :

W ramach realizacji projektu systemowego "Indywidualizacja nauczania – szansą na sukces ucznia” dla klas I-III od 17 listopada 2011r. odbywają się w naszej szkole zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, zagrożonych dysleksją prowadzone przez p. mgr Agnieszkę Nieciecką.

Podczas zajęć rozwijane są najbardziej opóźnione funkcje psychomotoryczne, usprawniane funkcje zaburzone. Uczniowie mają możliwość doskonalić koordynację wzrokowo - ruchową, usprawniać analizator słuchowo - wzrokowy, spostrzeganie wzrokowe, orientację przestrzenną. Dzieci doskonalą analizę i syntezę słuchową , pamięć słuchową , uwagę, ćwiczą percepcję wzrokową poprzez różnego rodzaju zadania takie jak: wyszukiwanie w tekście takich samych wyrazów, łączenie liter w pary, dostrzeganie różnic w obrazkach, rysunek pod dyktando itp. Dzieci doskonalą sprawność manualną i grafomotoryczną. Uczestniczą również w zabawach ruchowych wyrabiających koordynację. Prowadzone są ćwiczenia doskonalące technikę czytania i pisania. Odpowiednio dobrane zabawy i ćwiczenia rozwijają mowę i bogacą słownictwo oraz ćwiczą pamięć, rozbudzają wyobraźnię. Ćwiczenia manualne rąk poprawiły estetykę pisma i poprawne łączenie liter. Ćwiczenia w pisaniu i utrwalanie zasad ortografii pomagają w dalszej nauce, podnoszą samoocenę i motywację do pracy.

Zajęcia odbywają się w formie zabaw, gier i różnorodnych aktywizujących ćwiczeń z wykorzystaniem nowoczesnych środków dydaktycznych. Prowadzone są z wykorzystaniem zakupionych w ramach w/w projektu: nowoczesnych pomocy dydaktycznych, nowoczesnego sprzętu komputerowego i multimedialnego „ Dysleksja” .
 

ZAJĘCIA DLA DZIECI ROZWIJAJĄCE UMIEJĘTNOŚCI I ZAINTERESOWANIA MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZE :

Od listopada 2011r. uczniowie klas I-III pod kierunkiem p. mgr Heleny Kozłowskiej uczestniczą w dodatkowych zajęciach matematyczno-przyrodniczych, realizowanych w ramach projektu „Indywidualizacja nauczania- szansą na sukces ucznia”.

Celem zajęć jest kształtowanie u uczniów postawy badawczej, sprzyjającej poznawaniu świata przyrody. Dzieci zapoznają się z zależnościami zachodzącymi między człowiekiem a jego środowiskiem. Wykonują doświadczenia i eksperymenty, prowadzą hodowle roślin, posługują się kompasem i mapą, prowadzą obserwacje w terenie. Uczą się wykorzystywać wiedzę matematyczną w praktyce, dokonując obliczeń i pomiarów. Na zajęciach prowadzonych w formie zabawy uczniowie rozwiązują zadania z treścią i dokonują obliczeń różnymi sposobami. Z ciekawością i pełne zapału rozwiązują krzyżówki, łamigłówki i rebusy matematyczno- przyrodnicze, korzystają z ciekawych programów komputerowych. Rozwijają myślenie logiczne i twórcze. Zdobywają umiejętność poszukiwania wiadomości w różnych źródłach informacji- korzystają z Internetu. Rozwijają wrażliwość na piękno krajobrazów Polski i świata. Biorą udział w wycieczkach krótkich, po najbliższej okolicy. Poszerzają swoją wiedzę o Parkach Narodowych i rezerwatach przyrody. Rozbudzają swoją świadomość ekologiczną.
 

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCYCE ZAINTERESOWANIA UCZNIÓW SZCZEGÓLNIE UZDOLNIONYCH RYTMICZNIE I TANECZNIE :


Zajęcia prowadzi pani mgr Małgorzata Śliwa.

W czasie zajęć uczniowie rozwijają swoje zdolności rytmiczne i taneczne. Dzieci wesoło bawią się, poznają nowe tańce, układy taneczne, śpiewają piosenki, grają na instrumentach muzycznych. Zajęciom towarzyszy swoboda i bezpieczna atmosfera pracy twórczej. Uczniowie zdobywają dodatkowe umiejętności z zakresu edukacji muzycznej. Zajęcia kształtują prawidłowe relacje miedzy uczniami oraz umiejętność współdziałania w grupie. Dzieci stają się pewniejsze siebie, wierzą we własne możliwości. Występują podczas uroczystości szkolnych i gminnych.

 

mgr Agnieszka Nieciecka
mgr Helena Kozłowska
mgr Małgorzata Śliwa