1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

PDFDrukujEmail

Gospodarka gruntami


 

Referent
Sylwia Stryjek

I pietro, pokój nr 21
tel. (25) 785-44-14
mail : Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

*Zadania na stanowisku obejmują sprawy regulowane następującymi przepisami prawa :

  1. O gospodarce nieruchomościami
  2. Prawo geodezyjne i kartograficzne.
  3. Kodeks Cywilny w zakresie możliwości oddawania gruntów w użytkowanie wieczyste osobom fizycznym i osobom prawnym oraz możliwości rozwiązania umowy o oddanie gruntu należącego do Gminy Jadów w użytkowanie wieczyste przed upływem określonego w niej terminu, jeżeli wieczysty użytkownik korzysta z gruntu w sposób oczywiście sprzeczny z jego przeznaczeniem określonym w umowie, w szczególności, jeżeli wbrew umowie użytkownik nie wzniósł określonych w niej budynków lub urządzeń.
  4. Kodeks postępowania cywilnego w zakresie współpracy z komornikami sądowymi w zakresie opisu i oszacowania nieruchomości oraz wywieszanie obwieszczeń urzędowych oraz ich zwrot właściwym organom.
  5. O urzędowych nazwach miejscowości i obiektów fizjograficznych.
  6. O ujawnieniu w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego.
  7. O gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa.
  8. O zagospodarowaniu wspólnot gruntowych.
  9. O przekształcaniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości.
  10. O nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców.
  11. O szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.
  12. Inne zadania realizowane przez stanowisko:
  • przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do zawierania umów notarialnych.
  • komunalizacja gruntów oraz przejmowanie gruntów od Skarbu Państwa z wzajemnością na własność, w wieczyste użytkowanie i użytkowanie.
  • prowadzenie obsługi komisji inwentaryzacyjnej.
  • sporządzanie sprawozdań dla GUS-u, dotyczących gminnego zasobu nieruchomości oraz obrotu gruntami komunalnymi.
  • sporządzanie sprawozdań dla Ministra Skarbu w zakresie przekształceń i prywatyzacji mienia komunalnego.
  • prowadzenie spraw związanych z nadawaniem nazw ulic i placów publicznych oraz wznoszeniem pomników.
  • współpraca ze Starostą odnośnie wyodrębniania własności lokali mieszkalnych.
  • prowadzenie spraw związanych z zawieraniem i rozliczaniem umów dzierżawy za stawianie reklam na gruntach komunalnych.
  • prowadzenie spraw związanych z dzierżawą gruntów rolnych.


DO  POBRANIA

1. podział nieruchomości  - wydanie opinii :
- karta usług
- podanie o wydanie postanowienia nt. zgodności z planem zagospodarowania
2. podział nieruchomości - wydanie decyzji :
- karta usług
- podanie o wydanie decyzji
3. nadanie numeru porządkowego :
- karta usług
- wniosek
4. przekształcenie prawa użytkowania wieczystego :
- karta usług
- informacja
- wniosek
5. rewitalizacja
- wniosek