Wpisany przez Justyna Winnicka-Bayram czwartek, 13 października 2011
Prześwietlają rzeczników prasowych na Mazowszu
Warszawa 07.10.2011r.
Ruszył projekt „Akademia Urzędnika Samorządowego” skierowany do rzeczników prasowych urzędów samorządowych na Mazowszu. Warszawska Grupa Doradców PR, organizator projektu, pyta rzeczników o najlepsze według nich źródła informacji. Rzecznicy oceniają tym samym media, z których korzystają w pracy.
Warszawska Grupa Doradców Public Relations przygotowała specjalną ankietę dla rzeczników prasowych. Ankieta została wysłana do wszystkich urzędów samorządowych na Mazowszu. To w sumie około 1000 instytucji publicznych, które prowadzą komunikację społeczną. Rzecznicy prasowi zostali zapytania z jakich mediów zdobywają informacje o samorządzie, public relations, aktualnych wydarzeniach w Polsce i na świecie. Ankieta ma również zbadać, czy rzecznicy prasowi poszerzają swoją wiedzę na temat mediów i budowania relacji ze społeczeństwem.
Badanie pomoże określić profil urzędników samorządowych i specjalistów ds. promocji oraz poprawić poziom komunikacji społecznej w samorządach. Do WGD dotarły informacje, że wiele urzędów prowadzi nie do końca profesjonalną politykę informacyjną o gminie, działaniach jej władz i możliwości korzystania z różnych źródeł pomocy. Wiele instytucji nie posiada nawet strony internetowej, nie ma też żadnej osoby odpowiedzialnej za kontakt z mediami. Wiele stron internetowych urzędów nie zawiera nawet informacji o składzie władz. Nie wspominając już o zakładce „dla mediów”.
Po zakończonej analizie otrzymanych ankiet, władze miast i gmin oraz osoby odpowiedzialne za komunikację społeczną na Mazowszu otrzymają raport z wnioskami podsumowującymi. Do mediów zostanie natomiast przekazana informacja, w jakim stopniu są one wykorzystywane przez urzędy do komunikacji ze społeczeństwem. Wyniki ankiet zostaną przedstawione też opinii publicznej.
Kolejnymi etapami realizacji „Akademii” będzie przeprowadzenie Plebiscytu „Urząd Przyjazny Mediom i Społeczeństwu” dla dziennikarzy lokalnych na Mazowszu. Plebiscyt zostanie zorganizowany pod koniec października. Dziennikarze lokalni i obywatelscy będą mogli wybrać laureatów w 6 kategoriach:
medialny prezydent, medialny burmistrz, medialny starosta, medialny wójt, najlepszej strony www urzędu, najlepszy rzecznik prasowy 2011.
Dla mieszkańców Mazowsza WGD PR przygotowała konkurs pt.: „Mazowsze nadaje na jednej fali”.
Już od dziś rzecznicy prasowi mazowieckich urzędów będą mogli wybrać, które medium internetowe jest według nich najlepszym źródłem informacji. Wskażą też inne portale i wortale, które służą im jako podstawowe kompendium wiedzy na temat samorządu i Public Relations.
Więcej informacji można uzyskać od Marty Radzio, e-mail:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
lub pod nr 796 479 025
Marta Radzio
PR. Manager WGD PR