1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

PDFDrukujEmail

Uwaga zmiany w odbieraniu odpadów komunalnych

Od dnia 1 stycznia 2014r. nastąpią niewielkie zmiany przy odbieraniu odpadów komunalnych. Wszyscy właściciele nieruchomości sami muszą zaopatrywać się w pojemniki na odpady zmieszane tj. worki czarne  lub pojemniki trwałe. Gmina będzie zabezpieczała wyłącznie worki kolorowe 120 l. (żółte, niebieskie i zielone) na odpady segregowane oraz worki 120l. za dodatkową opłatą 14,00 zł na bioodpady oraz worki na popiół.

Od 1 stycznia 2014r. popiół należy składać w oddzielne worki (120 l. - 14,00 zł) za dodatkową opłatą  i dostarczyć do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Jadowie. Worki będzie można kupić w Urzędzie Gminy Jadów pok. nr 22 lub 20.

Uchwałą Rady Gminy Jadów zostały zlikwidowane pojemniki o pojemności 60 l., 110 l. i 7000 l. Obowiązywać będą pojemniki o trzech pojemnościach: 120l., 240l. i 1100l.. Osoby, które złożyły deklarację na zlikwidowane pojemniki (na 60 l., 110 l. i 7000 l.), są obowiązane złożyć nową deklarację do Urzędu Gminy, wskazując obowiązującą wielkość pojemnika. Wzór nowej deklaracji, obowiązującej od 1 stycznia 2014r. można pobrać ze strony internetowej jadow.az.pl, zakładka GOSPODARKA  ŚMIECIOWA, lub w Urzędzie Gminy w Jadowie.

Częstotliwość odbierania odpadów nie zmieni się.

Z miejscowości: Starowola, Zawiszyn, Borzymy, Urle, Iły, Strachów, Letnisko Nowy Jadów  w sezonie tj. od kwietnia do września,  odpady zmieszane (worki czarne i pojemniki trwałe), będą odbierane w każdy poniedziałek, natomiast z pozostałych miejscowości odpady zmieszane będą odbierane 2 razy w miesiącu. Poza sezonem tj. od października do marca, z terenu całej gminy odpady zmieszane będą odbierane raz w miesiącu (pierwszy poniedziałek miesiąca). Odpady segregowane (worki żółty, zielony, niebieski) będą odbierane z terenu całej gminy raz w miesiącu.

W terminach określonych harmonogramem poszczególne worki z odpadami należy od 7.00 danego dnia odbioru, wystawić przed nieruchomość bądź wystawić do głównej drogi, którą będzie jeździła” śmieciarka”.
           
Również bez zmian pozostanie sposób, w jaki należy segregować odpady:
- worki czarne/pojemniki trwałe (odpady zmieszane)
- worki niebieskie (suchy papier, tektura oraz tekstylia)
- worki żółte (plastik, drobny metal oraz opakowania wielomateriałowe)
- worki zielone (szkło opakowaniowe białe i kolorowe).
 
Przypominamy o dokonywaniu opłat w ustalonych terminach – nie będą wysyłane dodatkowe powiadomienia, każdy właścicie lnieruchomościmaobowiązekwnoszeniaopłat w terminach w wysokości zgodnie ze złożoną deklaracją:

  1. do 15 stycznia za I kwartał( za miesiące styczeń, luty, marzec),
  2. do 15 kwietnia za II kwartał (za miesiące kwiecień, maj, czerwiec),
  3. do 15 lipca za III kwartał (za miesiące lipiec, sierpień, wrzesień),
  4. do 15 października za IV kwartał(za miesiące październik, listopad, grudzień).

Opłata jest pobierana kwartalnie (można wpłacać miesięcznie) za dany kwartał z góry.
Wpłaty należy uiszczać na konto bankowe Urzędu Gminy (BS Łochów O/Jadów) Nr 09 9233 0001 2600 3258 2000 0050 (z opisem: opłata za śmieci)  lub w formie inkasa (u sołtysów poszczególnych miejscowości).