Wpisany przez Justyna Winnicka-Bayram czwartek, 12 grudnia 2013
Uwaga zmiany w odbieraniu odpadów komunalnych
Od dnia 1 stycznia 2014r. nastąpią niewielkie zmiany przy odbieraniu odpadów komunalnych. Wszyscy właściciele nieruchomości sami muszą zaopatrywać się w pojemniki na odpady zmieszane tj. worki czarne lub pojemniki trwałe. Gmina będzie zabezpieczała wyłącznie worki kolorowe 120 l. (żółte, niebieskie i zielone) na odpady segregowane oraz worki 120l. za dodatkową opłatą 14,00 zł na bioodpady oraz worki na popiół.
Od 1 stycznia 2014r. popiół należy składać w oddzielne worki (120 l. - 14,00 zł) za dodatkową opłatą i dostarczyć do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Jadowie. Worki będzie można kupić w Urzędzie Gminy Jadów pok. nr 22 lub 20.
Uchwałą Rady Gminy Jadów zostały zlikwidowane pojemniki o pojemności 60 l., 110 l. i 7000 l. Obowiązywać będą pojemniki o trzech pojemnościach: 120l., 240l. i 1100l.. Osoby, które złożyły deklarację na zlikwidowane pojemniki (na 60 l., 110 l. i 7000 l.), są obowiązane złożyć nową deklarację do Urzędu Gminy, wskazując obowiązującą wielkość pojemnika. Wzór nowej deklaracji, obowiązującej od 1 stycznia 2014r. można pobrać ze strony internetowej jadow.az.pl, zakładka GOSPODARKA ŚMIECIOWA, lub w Urzędzie Gminy w Jadowie.
Częstotliwość odbierania odpadów nie zmieni się.
Z miejscowości: Starowola, Zawiszyn, Borzymy, Urle, Iły, Strachów, Letnisko Nowy Jadów w sezonie tj. od kwietnia do września, odpady zmieszane (worki czarne i pojemniki trwałe), będą odbierane w każdy poniedziałek, natomiast z pozostałych miejscowości odpady zmieszane będą odbierane 2 razy w miesiącu. Poza sezonem tj. od października do marca, z terenu całej gminy odpady zmieszane będą odbierane raz w miesiącu (pierwszy poniedziałek miesiąca). Odpady segregowane (worki żółty, zielony, niebieski) będą odbierane z terenu całej gminy raz w miesiącu.
W terminach określonych harmonogramem poszczególne worki z odpadami należy od 7.00 danego dnia odbioru, wystawić przed nieruchomość bądź wystawić do głównej drogi, którą będzie jeździła” śmieciarka”.
Również bez zmian pozostanie sposób, w jaki należy segregować odpady:
- worki czarne/pojemniki trwałe (odpady zmieszane)
- worki niebieskie (suchy papier, tektura oraz tekstylia)
- worki żółte (plastik, drobny metal oraz opakowania wielomateriałowe)
- worki zielone (szkło opakowaniowe białe i kolorowe).
Przypominamy o dokonywaniu opłat w ustalonych terminach – nie będą wysyłane dodatkowe powiadomienia, każdy właścicie lnieruchomościmaobowiązekwnoszeniaopłat w terminach w wysokości zgodnie ze złożoną deklaracją:
- do 15 stycznia za I kwartał( za miesiące styczeń, luty, marzec),
- do 15 kwietnia za II kwartał (za miesiące kwiecień, maj, czerwiec),
- do 15 lipca za III kwartał (za miesiące lipiec, sierpień, wrzesień),
- do 15 października za IV kwartał(za miesiące październik, listopad, grudzień).
Opłata jest pobierana kwartalnie (można wpłacać miesięcznie) za dany kwartał z góry.
Wpłaty należy uiszczać na konto bankowe Urzędu Gminy (BS Łochów O/Jadów) Nr 09 9233 0001 2600 3258 2000 0050 (z opisem: opłata za śmieci) lub w formie inkasa (u sołtysów poszczególnych miejscowości).