Wpisany przez Justyna Winnicka-Bayram środa, 14 czerwca 2017
Wycinka drzew - zmiany
Informujemy, że 17 czerwca 2017r. wchodzi w życie znowelizowana ustawa o ochronie przyrody. Nowe prawo zawiera zmienione zasady wycinki drzew. Od soboty (17.06.2017r.) drzewa lub krzewy, które rosną na nieruchomościach stanowiących własność osób fizycznych i są usuwane na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej, będzie można usunąć po wcześniejszym zgłoszeniu tego faktu do Urzędu Gminy.
Zgłoszenia będą wymagały drzewa, których obwód pnia mierzonego na wysokości 5cm przekracza:
• 80 cm - w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego;
• 65 cm - w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego;
• 50 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew.
Zgłoszenie musi zawierać podstawowe dane: imię, nazwisko, oznaczenie nieruchomości z której drzewo ma być usunięte oraz rysunek lub mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. Pracownicy Urzędu Gminy przeprowadzają oględziny w terminie do 21 dni od złożenia zgłoszenia, po dokonaniu oględzin Wójt Gminy, w terminie 14 dni od ich przeprowadzenia może, w drodze decyzji administracyjnej, wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli Wójt nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Zgłoszenie ważne jest przez pół roku. W przypadku nie usunięcia drzewa w terminie 6 miesięcy od dnia zgłoszenia, usunięcie drzewa możliwe jest po dokonaniu ponownego zgłoszenia.
Więcej informacji udzieli Pani Maria Wójcik, tel. 25 785-44-12.