Wpisany przez Administrator piątek, 25 lutego 2011
Gospodarka gruntami
Referent Sylwia Stryjek I pietro, pokój nr 21 tel. (25) 785-44-14 mail : Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. |
*Zadania na stanowisku obejmują sprawy regulowane następującymi przepisami prawa :
- O gospodarce nieruchomościami
- Prawo geodezyjne i kartograficzne.
- Kodeks Cywilny w zakresie możliwości oddawania gruntów w użytkowanie wieczyste osobom fizycznym i osobom prawnym oraz możliwości rozwiązania umowy o oddanie gruntu należącego do Gminy Jadów w użytkowanie wieczyste przed upływem określonego w niej terminu, jeżeli wieczysty użytkownik korzysta z gruntu w sposób oczywiście sprzeczny z jego przeznaczeniem określonym w umowie, w szczególności, jeżeli wbrew umowie użytkownik nie wzniósł określonych w niej budynków lub urządzeń.
- Kodeks postępowania cywilnego w zakresie współpracy z komornikami sądowymi w zakresie opisu i oszacowania nieruchomości oraz wywieszanie obwieszczeń urzędowych oraz ich zwrot właściwym organom.
- O urzędowych nazwach miejscowości i obiektów fizjograficznych.
- O ujawnieniu w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego.
- O gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa.
- O zagospodarowaniu wspólnot gruntowych.
- O przekształcaniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości.
- O nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców.
- O szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.
- Inne zadania realizowane przez stanowisko:
- przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do zawierania umów notarialnych.
- komunalizacja gruntów oraz przejmowanie gruntów od Skarbu Państwa z wzajemnością na własność, w wieczyste użytkowanie i użytkowanie.
- prowadzenie obsługi komisji inwentaryzacyjnej.
- sporządzanie sprawozdań dla GUS-u, dotyczących gminnego zasobu nieruchomości oraz obrotu gruntami komunalnymi.
- sporządzanie sprawozdań dla Ministra Skarbu w zakresie przekształceń i prywatyzacji mienia komunalnego.
- prowadzenie spraw związanych z nadawaniem nazw ulic i placów publicznych oraz wznoszeniem pomników.
- współpraca ze Starostą odnośnie wyodrębniania własności lokali mieszkalnych.
- prowadzenie spraw związanych z zawieraniem i rozliczaniem umów dzierżawy za stawianie reklam na gruntach komunalnych.
- prowadzenie spraw związanych z dzierżawą gruntów rolnych.
DO POBRANIA
1. podział nieruchomości - wydanie opinii :
- karta usług
- podanie o wydanie postanowienia nt. zgodności z planem zagospodarowania
2. podział nieruchomości - wydanie decyzji :
- karta usług
- podanie o wydanie decyzji
3. nadanie numeru porządkowego :
- karta usług
- wniosek
4. przekształcenie prawa użytkowania wieczystego :
- karta usług
- informacja
- wniosek
5. rewitalizacja
- wniosek